Christine Collinsen (Angelina Jolie) pertsonaiaren garapenak hotz utzi nau. Hala eta guztiz ere, badira izugarri gustatu zaizkidan zenbait elementu formal eta eszena.
Christine Collins emakume independente eta borrokalaria da. Ez du “kapritxorik”. Egun osoa ematen du lanean, semeari ahalik eta bizitza erosoena eskaintzeko. Semea desagertu eta hilabete batzuk igaro ondoren, desiratutako albistea jasotzen du Christinek: semea bizirik aurkitu dute. Gertaera dramatikoaren inguruan sortutako iskanbila dela eta, Christine urduri eta nahastuta doa semearen bila. Arazoa: “bueltatu” dioten semea, ez da berea. Hedabideez inguratuta, eta egoerak sortutako kaosaren ondorioz, Collinsek umea etxera eramaten du. Hedabideek ez dute inoiz poliziaren bertsioa kolokan jarri, gezurraren konplize dira, euren interesa soilik ama eta semea elkartzen diren unearen argazkia ateratzea baino ez da.
Collinsek bere semea berreskuratu nahi du, eta
poliziak horren bilaketa bukatutzat ematea ez du onartuko. Borrokatuko du, era
kolektibo zein indibidualean (garrantzitsuagoa borroka indibiduala izanik).
Collinsek ez da poliziaren beldur, eta bere borrokarekin sisteman nagusi den
korrupzioa agerian utziko du. Ez da borroka erraza izango, bidean soilik
oztopoak izango ditu, baina ez du etsiko. Collins “isilarazteko”, agintean
daudenak edozer egiteko prest egongo dira.
Gustatu
zaizkidan zenbait uneen “analisi” txikia (spoilerrak)
Sarreraren hasieran aipatu dudan bezala,
istorioa gehiegi hunkitu ez nauen arren, badira Eastwooden zuzendaritza lanean
nahikotxo gustatu zaizkidan zenbait une, eta jada bere “zigilu” pertsonalaren
adierazgarri direnak.
Collins
eta presoaren arteko elkarrizketa kartzelan. Nire
ustez, pelikularen une gorena. Collinsek presoarekin hitz egitea onartzen du
erantzunak nahi dituelako. Baina erantzunen ordez, zalantza gehiago izango ditu
presoarekin hitz egin ondoren. Modu horretan, nahita ala nahigabe, presoak
Collins kondenatzen du. Eastwoodek egoera hori modu eraginkor eta esanguratsu
batean grabatzen du: eszena horren azken planoa Collinsi eskaintzen dio, baina
horretan kartzelaratuta ikusten dugu, bera benetako presoa izango balitz
bezala. Une txiki horretan, biktima eta kondenatuak rolak aldatu dituztela
dirudi.
Itxaropena?
Denbora igaro da eta hainbeste itzalen artean,
lehen aldiz, argi izpi apur bat ageri da Collinsen bizitan. Pozik ikusten dugu,
baina emakumearen irribarrea mina eta zalantza etengabeak ezkutatzen dituen
fatxada baino ez da. Collinsek ez du inoiz bere semea aurkitzeko esperantza
galduko. Sufrimendutik itxaropenera egindako trantsizio horretan pelikularen
argiztapenak betetzen duen lana esanguratsua dela uste dut. Une txarrenetan,
zalantza uneetan, haserrea gordetzen duen une horietan, Collinsen aurpegia
itzaletan murgilduta ageri da. Iluntasun hori gero, amaierako planoaren
argitasunarekin talka egingo du.
No hay comentarios:
Publicar un comentario