Superheroien
pelikulak jada ez dira bigarren mailako genero bat, gaur egun publikoaren
arreta deitu eta dirutza ikaragarria biltzen duten pelikulak dira. Batman,
Spiderman, Ironman, The Avengers, X-Men… komikien azken moldaketa
zinematografikoekin hori gertatu da, publikoaren interesa pizten jarraitzen
dute, eta eskaria baldin badago, superheroien pelikulek zinema-aretoak betetzen
jarraituko dituzte. Hori guztia kontuan hartuta, normala da superheroi ikoniko
honen itzulera. ‘Man of steel’ pelikulak osagai guztiak ditu epikoa izateko:
Zack Snyder, Christopher Nolan, aktore talde ezin hobea, Zimmer soinu bandaren
kargu… Ongi nahastuz gero, arrakasta ziurtatuta. Baina, nire ustez, zerbaitek
huts egin du. Beste estreinaldi handi batzuekin gertatu den bezala (‘Prometheus’ekin
adibidez), publizitate kanpaina erraldoi eta bikainak amaierako produktuaren
kontra egin du.
‘Man of steel’ pelikula
ikusita zenbait gauza gustatu zaizkidala esan behar dut, pelikularen aspektu “pertsonalarekin”
erlazioa dutenak. Baina badira gustatu ez zaizkidan beste zenbait, adibidez
akzio eszenen garapena pelikularen amaierako zatian (errepikakorrak, luzeak eta
berrikuntza gutxikoak).
“Kryptondarrak”
planetaren baliabide naturalak agortu dituzte, hori dela eta planeta desagertzear
dago. Kryptonen, indibiduo bakoitza helburu zehatz batekin jaiotzen da. Ez dute
aukerarik, eta egokitu zaien patua onartu behar dute. Planeta suntsitu aurretik
Jor-Elek (Russell Crowe) bere seme jaio berria Lurrera bidaliko du. Jor-Elek
semea Lurreko biztanleentzat esperantzaren sinbolo izatea espero du.
Bere benetako
identitatearen bilaketa, bere jatorriak pizten dion kuriositatea, eta gizartean
norbanakoak betetzen duen tokia aurkitzea dira Clark Kentek (Henry Cavill)
izango dituen gatazka nagusiak. Clark bere Lurreko gurasoen baloreen arabera
hezi da. Gurasoen helburua beti Clark gaztea babestea eta bere botereen
ondorioz sortutako kezkei ahalik eta erantzun onena ematea izan da. Gurasoek
Clark babesten dute gizartea bera bezalako pertsona “jainkotiar” bat onartzeko
prest ez dagoela uste dutelako. Hori dela eta, bere gurasoen eta baita aita
biologikoaren gomendioak kontuan hartuta, Clarkek jendaurrean bera den bezala
erakusteko momentu aproposa zein den aukeratu beharko du. “Kryptondarrak” ez
bezala, Clarkek aukeratzeko eskubidea du.
Clark Kenten
pertsonaiaren garapena gustatu zait. Ez dute forma kronologikoan erakutsi,
baliteke aukera formal hori, nahiz eta bestelako gauza ez izan, pelikularen
elementu aipagarriena izatea, originaltasun kutsu bat gehitzen diolako. Baita
Superman “gizatiarrago” baten alde apustu egitea. Kolpeak eman baino, kolpeak
jasotzen dituen gizona delako. Eroriko da, baina etengabe altxatuko da (Bruce
Wayne eta ‘The Dark Knight’ trilogiarekin lotutako ideia).
Aktore taldearen
lana orokorrean ona iruditu zait, baina batez ere Russell Crowe “eszena-lapurrarena”
eta nola ez, Henry Cavillek egindako lana Superman/Clark Kent gisa. Erronka ez
zen batere erraza, baina Cavillek nota onarekin gainditzen du. Cavillek
superheroiari lehenago aipatutako gizatasuna gaineratzen dio. Begirada
espresiboa du aktoreak, beldurra, kezkak eta samurtasuna erakusten dituena (adibidez,
Kent eta amaren arteko eszena etxeko sarreran, motza baina ederra).
Gero, gutxien
gustatu zaizkidan gauzak Zod generala (Michael Shannon) eta amaieran dauden
gehiegizko akzio eszenak izan dira. Nire iritziz, superheroien pelikulen
maltzurrak kontrolaezinak izan behar dira. Kaosa sortzeaz aparte, ez-usteko
erabakiak hartzen dituzten maltzurrak. Kasu honetan, Zod generalaren motibazio
bakarra bere betebeharra gauzatzea da. Kryptondar gisa egokitu zaion patua
betetzea, Kryptondarrak babestea, eta hori lortzeko borroka egingo du.
Beste alde batetik,
genero honen pelikula guztietan bezala, akzio eszena liluragarriak espero
ditut. Baina oraingoan, akzioa gehiegizko izateaz aparte, ez da oso originala
(beste zientzia fikziozko zenbait pelikulen estetikaren parekoak dira gainera).
Eta lehenago aipatu dudan bezala, errepikakorrak dira. Pelikularen amaierako
partea luzea eta geldoa iruditu zait. Pelikula bi atal nagusietan banatuta
dagoela esan daiteke, bata pertsonaien garapenean oinarritzen da, eta bestea
ordura arte lortutakoa akzio eszena amaigabeekin hondatzen duena. Zoritxarrez,
ez dute espero nuen bezain beste arriskatu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario