2012an bai
telebista bai zinema Grimm anaiek sortutako pertsonaietako bati ahalik eta
etekin gehien ateratzen saiatu ziren: Edurnezuriri. Guztira printzesa
borrokalariaren inguruan hiru pelikula eta telesail bat estreinatu zituzten.
Pasadan urtean estreinatutako hiru moldaketa zinematografikoen artean Pablo
Bergerrek zuzendutakoa dugu erakargarriena eta interesgarriena.
Edurnezuriren
istorioa denok ezagutzen dugu, Pablo Bergerek luze pentsatu eta landu ondoren,
istorioa zine mutu baten bidez erakustea erabaki zuen. Zinemaren hastapenei
egindako omenaldia dugu hau. ‘Blancanieves’ estreinatu baino urte bat lehenago,
beste pelikula mutu batek munduaren arreta deitu zuen, ‘The Artist’ (sari
guztiak bereganatu zituen pelikulak). Estreinu horrek agian “sorpresa efektu”
apur bat kendu dio Bergerren pelikulari; baina hori da partekatzen duten gauza
bakarra, formatua. Pablo Bergerren pelikulak ikuslearen arreta deitzea lortzen du, bai
eduki bai forman.
Ekintza Sevillan
kokatzen da. Ez daude printze ez printzesarik, horren ordez, herritarrentzat
heroi antzekoak diren toreatzaileak daude; aberats eta pobreak, eta gertatutako
tragediatik etekinak ateratzeko prest dagoen erizain maltzur bat. Kalte gehiena
jasango duen pertsona, noski, Edurnezuri izango da (Carmencita kasu honetan).
Istorioaren nondik norakoak jada ezagutzen ditugunez, pelikularen alde
interesgarriena zuzendariak ekintzak erakusteko hartutako erabakietan ageri da.
Eszenak arinak
dira, dekoratuak erraldoiak, dena milimetrora neurtuta dago, hitzen bidez
adierazten ez dutena aktoreen begiradek eta eurek zenbaitetan egindako
gehiegizko keinuek adierazten dute. Baita lengoaia zinematografikoaren
erabilpen zuzenaren bidez ere: lehen-lehen planoak, plano pikatuak, eszenen
arteko muntaketa zatikatua… “Ispilu, ispilutxo”-ren ordez, argazkiak,
koadroak, eta aldizkariak ditugu. Edertasuna baino, ospea nahi du amaorde
gaiztoak. “Erreinuko” emakume ospetsu eta aberatsena izan nahi du eta ospe horren
neurgailu aldizkariak dira.
Macarena Garcia
Edurnezuri perfektua da, bere begiradak asko adierazten du eta naturaltasuna
igortzen du. Maribel Verduri dagokionez, aparteko lana egiten du amaorde
maltzur gisa, nabaritzen da eroso dagoela pertsonaiarekin, ondo pasatu zuela
dirudi. Guztira 10 Goya lortu ditu
pelikulak, horien artean Pelikula onenaren saria; horretaz aparte, pasadan Zinemaldian
arrakasta handia izan zuen pelikulak, besteak beste, epaimahaiaren sari berezia
irabazi zuen. Pelikularen amaierak guztiz konbentzitu ez nauen arren, Bergerren
proposamena erakargarria da, ausarta eta orokorrean, nabarmentzekoa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario