Laura Hunt (Gene Tierney) bere apartamentuan hilda
aurkitu dute, froga guztiek aditzera ematen dutenez hilketa bat izan da. Orain,
Mark McPherson (Dana Andrews) detektibeak du hiltzailea aurkitzeko ardura. Hilketaren
arrazoiak zeintzuk izan ziren ikertu behar ditu McPhersonek, horretarako Lauraren
ezagunak eta errudun posibleak ikertuko ditu. Lauraren ezagunek egindako
adierazpenen bitartez, biktimaren erretratua eraikitzen hasiko da eta ia konturatu gabe, McPherson “Lauraren mamuak” sortzen dion desiraz harrapatuta
geratzen da.
‘Laura’ Otto Premingerrek zuzendu zuen. Zuzendariak zine
beltzaren narratiba hartzen du oinarri gisa, baina melodrama, misterioa eta
intriga gaineratzen dizkio emaitza bitxia lortuz. Ispiluak, itzalak,
erretratuak, desleialtasunak, desira, misterioa, hilketak, off ahots apur bat,
ideia batez maitemindutako detektibea, desengainua… Otto Premingerren ‘Laura’
pelikulak generoaren ohiko elementu nahikoak biltzen ditu, eta horiek istorioaz
gozatzeko nahikoak dira.
Ordu bat eta erdiko iraupena du pelikulak, eta lehenengo
minututik azken minutura arte ikusleak ez du deskantsurik. Etengabe
jasotzen dugu informazioa eta hori ez da elkarrizketetara mugatzen; adibidez,
zenbait eszenetan pertsonaiek egiten dituzten keinu txikiak hitzak ematen
diguten informazioa baino adierazgarriagoak dira, pertsonaia horien gezurra agerian
uzten dutelako. Era batean ala bestean, pertsonaia guztiek zeozer ezkutatzen
dute. Horretaz gain, pelikularen eszenografiak ideia hori sendotzen du,
pertsonaien bikoiztasuna islatzen duelako.
McPhersonek argi duen gauza bakarra hilketaren jatorrian
desira dagoela da. Horregatik, hiltzaile posibleei azkar galdetzen die Laura
Huntez maiteminduta zeuden ala ez. Laura ingurukoengan miresmena pizten zuen,
mundu guztia maitatzen zuen eta gizon guztien desira pizten zuen. Hori dela
eta, euren burua arriskatzen duten arren, bai Waldok (Lauraren mentore eta
babeslea) eta Shelbyk (Lauraren senargaia) ikerketaren pausu guztiak jarraitzen
dituzte, Laurarekin zerikusia duen gauza orok erakartzen dielako. Hala ere, Laura ez da ohiko “femme fatale”
bat, inozentzia kutsu nabaria duelako. Laurak anbizioa zuen, baina ingurukoen
laguntzak gustura jaso dituela onartzeko arazorik ez du, eta errudun sentitzen
da horregatik.
Sorpresaz eta ustekabez betetako istorioa da, erritmo eta
fotografia onak ditu. Generoen nahasketa funtzionatzea lortu zuen Otto
Premingerrek. Zenbait uneetan “galtzea” erraza den arren, bere osotasunean
pelikula ona eta interesgarria da, misterioz betetakoa.
No hay comentarios:
Publicar un comentario