Keinu sinple bat
Erlazionatutako edukia: 'Lawrence of Arabia' (1962)
Bizitza arrunt bat bizi
dezakezu, egunero errutina berbera jarraituz: lanera joan, inguruan dituzun
horiek zaindu… Gorabeherarik gabeko bizitza bat, non zoriontsu ez izateko aitzakia
posiblerik ez dagoen. Baina, zer egingo zenuke, ezkonduta egon arren, beste pertsona
batez erakarrita sentitzen bazara?
‘Brief encounter’ zine britaniarraren
ale ederra da. David Leanek
zuzendutako pelikula da. Pelikularen protagonistak Laura Jesson (Celia Johnson) eta Alec Halvey (Trevor Howard) dira. Laura ezkonduta egon arren, Alec
Halveyz doktoreaz maiteminduko da (medikua ezkonduta dago ere). Biek bizitza
egonkor bat dute, baina kasualitatez tren geltokiko tabernan topo egingo dute. Bien
artean adiskidetasun polit bat sortuko da, baina pixkanaka adiskidetasun hori
maitasun istorio debekatu batean bilakatuko da.
David Leanen pelikula asko
gustatu zait. Tristea da, erromantikoa, gazi-gozoa. Pelikularen egitura
narratiboa eta flashbacken bidez egindako informazioaren banaketa gustatu zait,
eraginkorra da. Laura, bere etxeko
egongelan dago, senarra alboan duela. Protagonistak zalantza ugari ditu,
egindako zerbaitengatik lotsatzen dela dirudi, baina oraindik ez dakigu
zergatik. Laurak zalantzak ditu, senarrari Alec-ekin izandako maitasun abentura
kontatu ala ez kontatu. Besaulkian eserita dagoela, senarrari bizitako
esperientzia kontatzeko “diskurtsoa” eraikitzen hasten da, guzti hori off
ahotsean. Modu horretan, Laura, senarrarekin istorioa partekatu aurretik (ala
ez), ikuslearekin soilik partekatzen du bere sekretua.
Laura eta Alec batera
ikusten dugun lehen aldian, protagonistaren ezagun batek euren “unea” mozten
du. Hasieran emakume kuxkuxero eta astun bat da, baina amaieran, eszena berdin
horretara bueltatzen garenean, gorrotagarria izango da.
Alec eta Lauraren arteko
maitasun istorioa ez da guztiz zoriontsua izango. Euren topagunea tren geltoki
ilun bat da. Batera dauden minutu bakoitza azkena izan liteke, une bakoitza
aprobetxatu behar dute. Trenak igarotzen dira, bizitza eta denbora ez dira
gelditzen. Protagonistentzat soilik oraina
existitzen da.
‘Brief encounter’ pelikulan ez daude
ez on eta gaiztorik, ez ditugu krisian dauden senar-emazterik. Soilik euren
arteko erakarpena saihestu ezin dezaketen bi pertsona. Bat egiten duten bi
patu. Baina pelikularen izenburuak dioen bezala, euren topaketa motza izango
da. Oroitzapenetara kondenatuta egongo den amets bezalako bat izango da euren
maitasun istorioa.
Izan ere, Laura eta
Alecentzat ez dago musika erromantikorik, beraientzat musika desafinatuta
egongo da… Baina eurek hori badakite, eta barre egiten dute. Euren maitasuna
bat-batekoa da, ustekabekoa. Laura zoriontsu da, baina zurrumurrurik ez pizteko
zoriontasun hori izkutatu beharko du. Laurak bizi duen gatazka hori baita plano
konposaketarekin eta pelikularen argazki lan itzelean islatuta ikus dezakegu.
Lekuz kanpo sentitzen den une horietan, bera da erdigunea, bere begirada
pentsamenduetan galtzen da, bere ingurua iluntzen da. Nahiz eta inguruan jendea
egon, bera bakarrik dago une horretan. Isolatuta, baita formalki ere.
Bada Lauraren sentimendua
islatzen duen plano bikain bat. Tren bagoiaren barruko plano bat. Bertan,
leihoan Lauraren isla ikusten dugu, pozik, zoriontsu, irribarre eta guzti. Hori
da bere istorioa, ilusio bat, erreflexu bat. Errealitatean bere irribarre maitekor
hori izkutatu behar du.
Aktore taldearen lana,
espezialki Celia Johnsonena, nahiko ona da. Esan bezala, pelikularen egitura
ikaragarri gustatu zait, argazki lana eta iraupenarekin batera. Maitasun
istorio triste bat da, xehetasunez betetakoa. Begiradek hitzen baino gehiago
esaten duten istorio horietako bat, non keinu sinple batek edozein diskurtso
erromantiko baino adierazkorragoa den. Oso gomendagarria.
No hay comentarios:
Publicar un comentario