Huts egindako nota
Jendez
gainezka dagoen antzerki bat. Berriz ere hanka sartzeko beldurrez ihes egitear
dagoen pianista. Beldur eszenikoa. Mehatxu konstante bat. Nota bakar bat gaizki jotzen badu, bera eta emaztea hilko
ditu. Sekretu bat.
Eugenio
Mirak zuzendutako ‘Grand Piano’ pelikularen
trama dugu hori, sinplea. Egoera mehatxagarri horretatik abiatuta, gatazka hori
oinarri gisa hartuz; zuzendariak tentsioa nagusi den atmosfera bat eraikitzen
saiatzen da, baina nire ustez arrakasta gutxirekin. Horregatik, ‘Grand Piano’ pelikulak eskaintzen duen “intrigak” edo istorioak, ez nau gehiegi
konbentzitu.
Pelikula
etxe handi eta zahar batean hasten da, objektu erraldoiez beteta dago, hautsez betetakoak,
“macguffinaren” aurkezpena da, gatazka pizteko aitzakiaren aurkezteko unea. Pianoa Tom Selznick (Elijah Wood) pianistaren
maisu izandakoarena da. Lehenengo eszena horrek hasierako kredituen osagarri
da. Pelikularen kredituak gustatu zaizkidala esan behar dut: pianoaren
xehetasun planoak, partehartzaileen izenak figura musikalekin “apainduta” ageri
dira; landutako kredituak dira eta nahiko esanguratsuak gainera.
‘Grand Piano’ pelikulan plano konposaketa nahiko onak ikus ditzakegu,
eta zatikatutako pantailaren erabilpen kuriosoa ere. Hala ere, gehiegizko kamera mugimenduen ondorioz,
mota honetako proiektu batetik espero dugun tentsioa islatzea baino, “zorabio”
sentsazio bat sortzen du zuzendariak. Hori dela eta, zuzendariak egindako
erabaki formalak pertsonaia protagonistaren istorioaren garapenarekin baino
pertsonaiaren barne gatazkarekin zerikusi gehiago dutela pentsatzen dut.
Gatazkak ia
denbora errealean egiten du aurrera. Hasieratik aipatutako atmosfera
beldurgarri eta mehatxagarria sortzen saiatzen da zuzendaria; adibidez,
estatuei egindako lehen planoak erakutsiz. Pelikularen parte gehiena espazio
berean kokatzen da, kolore gorri, zuri eta beltza nagusi diren antzoki dotore
batean; baina ikusle gisa, ez naiz sortu nahi den tentsioarekin identifikatu. Pieza musikal berri bakoitzarekin, musikaren erritmoak gora
egiten du, baina lehen aipatu dudan bezala, suspenseak ez du ez gora ez behera
egiten.
Pelikula
baten promozioa egiterako orduan, “produktua” saltzerakoan, konparazioak kontu
handiz egin behar dira. ‘Grand Piano’ pelikularen
trama kutsu “hitchcockianoa” duela esan dute askok, eta kasu honetan, definizio
horrek pelikularen kontra egiten duela pentsatzen dut. Badira suspensearen
maisuaren lana egindako hainbat ikusizko erreferentzia (‘Vertigo’, ‘Rear Window’…),
baina besterik ez.
Orokorrean,
erraz ikus daitekeen pelikula dela iruditu zait, baina indarrik gabekoa.
Istorio bat ongi funtzionatzeko eta “barregarria” ez suertatzeko, funtsezkoa da
zuzendariak proposatzen digun jokoan guztiz sartzea; eta nire kasuan, istorioan
“sartzea” pentsatzen nuen baino denbora gehiago kostatu zait (pelikularen
erdiko partea interesgarriena da).
Zuzendariaren
lana nahiko ona iruditu zait, baita Elijah Wood aktorearena ere. Gidoia da
pelikularen elementu ahulena. Pelikularen protagonistak dioen bezala, nahiz
eta nota batean okertu, ikuslea ez da akats horretaz jabetzen. Beraz, gidoiak
dituen “tranpa” edo “akatsak” alde batera usten baditugu, ‘Grand Piano’ entretenimendu interesgarria izan daiteke.
No hay comentarios:
Publicar un comentario