‘El cuaderno de barro’ dokumentalean Miquel Barceló
margolariaren bizitza eta lana erakusten digu Lacuestak, hau Malin bizi da. Gainera, honek koadroak margozteaz aparte, “Paso
dobles” izenburuko performance-a
antzezten du publiko afrikar eta kameraren aurrean. Orokorrean, dokumental
honek artista baten sormen prozesua erakusten digu.
Isaki Lacuestaren hitzak entzun ondoren dokumentalaren
zenbait elementu hobeto ulertu ditut, adibidez, dokumentalean ikusten dugun performance-a. Honetan afrikar tradizio,
istorio zein elementu desberdineei egiten diote erreferentzia. Argiena
nire ustez, maskarenak dira, bi arrazoiengatik. Lehena, publikoak berehala
ulertzen du erreferentzia kultural hori. Bigarrena, Isaki Lacuestak muntai
paralelo baten bidez afrikar maskaradun talde bat dantzan erakusten digu.
Behin Miquel Barcelóren lana hobeto ezagututa, eta
esan bezala, performance horretan
agertzen diren zenbait elementuren esanahia ulertu ondoren, errazago ulertzen
da eszena hori. Hori dela eta, dokumentalaren proiekzioan zehar informazio falta
bat antzeman dut, ikusitakoa hobeto ulertzeko beharrezkoa iruditzen zait zuzendariaren edota artisten azalpena.
Fikzioarekin harreman estua duen dokumentala da,
Lacuestak esku ona du grabatzerako orduan. Irudi indartsu eta ederrak lortzen
ditu. Zuzendariak argi zuen dokumental honen protagonistek zuten potentziala.
Dokumental honetan agertzen diren pertsonak, pertsonai bihurtuko dira, “Los
pasos dobles” fikzioan.
No hay comentarios:
Publicar un comentario