Gaur egun western generoa nahiko ahaztuta dago zinema panoraman. Noizean behin, generoa berpizten saiatzen den pelikularen bat estreinatzen dute, baina ez dute publikoaren arreta gehiegi bereganatzen. Remake honetan, generoa berreskuratzen dute errespetu handiarekin; istorio on bat kontatzeaz aparte, generoaren kode klasikoenak ikusten ditugu pelikulan. ‘3:10 to Yuma’ pelikularen protagonistak ezin hobeak dira, nire ustez, Russell Crowe eta Christian Bale karisma handia duten aktoreak dira. Antzezpen-lehia erakargarria ikus dezakegu pelikulan, biek lan oso ona egiten dute.
Dan Evans (Christian Bale) baserritar xume bat da eta duen guztia galtzeko zorian dago. Gerran zauritu zuten, eta horren ondorioz hanka bat moztu behar izan zioten. Familiarekin bizi da arrantxo batean, eta ez du dituen zorrak ordaintzeko diru nahikoa. Batzuentzat gerra heroi bat da, beste batzuentzat galtzaile hutsa. Ben Wade (Russell Crowe) gaizkilea atxiloketaren berri duenean berehala boluntario aurkeztuko da, gaizkilea hirurak eta hamarreko trenera eramateko, Yumako kartzeleraino eramango duen trena.
Wade eta Evansek ez dute heroitasunaren kontzeptu berbera
partekatzen. Ongia eta gaizkia ez dute berdin ulertzen, hala ere, biek
printzipio sendo batzuk dituzte eta horiek ez dituzte ia inoiz urratuko. Biek
pentsatzen dute egin behar dutena egiten ari direla. Tren geltokiraino dagoen
bidean, Evans eta Wadek pentsatzen duten bezain ezberdinak ez direla jabetuko
dira. Bien arteko ulertzea erabatekoa da, biek bestearen jokaeren zergatia ulertu
eta onartuko dute.
Evansek beti ondo eta zuzen dagoenaren alde egiteak miresgarria
irudiko zaio Waderi. Wade pertsona manipulatzailea da, oso azkarra. Berehala
Evansek zerbait ezkutatzen duela ohartuko da, ez dela erakutsi nahi duen bezain
zintzoa. Wadek bere kidearen ahulezia zein den aurkitu nahi du, gero hori
Evansen kontra erabiltzeko eta ihes egiteko.
Ondoren datorren eszena (spoiler txikia) pelikulan
azaltzen den hoberenetakoa iruditzen zait, nire ustez, klabea delako bi
protagonisten arteko erlazioaren garapenari begira. Eszenan, pertsonaiek
gurutzatzen dituzten begiradak nahikoak dira, momentu aurretik aurrera, euren
arteko erlazioa desberdina izango dela erakusteko. Wadek, gaizkile batek,
Evansi lezio bat emango dio. Wadek ez baitu dudarik izan Evansek bere familia
babesteko aldez aurretik egin behar izan zuena egiteko, tipo bat hiltzeko.
Eszena honen ondoren, Evans kolpeak jasotzen dituen
bakarra ez dela konturatuko da, eta are gehiago; nire ustez, eszena horretan
Evansek bere burua Wadengan islatuta ikusten du. Wade eta Evansen arteko
desberdintasun nagusia jasotako kolpe horiei aurre egiteko era da. Wadek beti
aurrera egiten du, beti borrokatzen du; Evansek, aldiz, geldi geratu ohi da, ez
du borrokatzen, ausardia falta zaio.
Pelikulak heroitasunari buruz hitz egiten du. Alde
batetik, Evans gerran aritu zen eta horrek heroia bihurtzen du batzuentzat;
bestetik, Wadek kontakizun edo bineta ugariren protagonista da, eta lapurra izan arren, askorentzat heroi bat da.
Heroitasunaren kontzeptua Evan eta semenaren arteko erlazioan islatuta dago.
Evansen semeak beti aitari leporatu dio familia defendatzeko orduan erakutsi
duen ausardi eza. Yumarako tren geltokirako bidaia, Evansentzat oso
garrantzitsua izango da bi arrazoi nagusiengatik: lehena, gizon ausarta izan
daitekeela erakutsi nahi diolako semeari; bigarrena, Evansek galtzaile eta
fartsa bat bezala sentitzeaz nekatu delako.
Gezurra nolabait bi protagonisten parte da. Wadek jendea
manipulatzeko erabiliko du gezurra, nahi duena lortzek; hala ere, ezin zaio
ezer leporatu, dituen intentzioak zeintzuk diren beti argi uzten baititu.
Evans, aldiz, urteak daramatza ez den norbait dela esaten, hau da, heroi bat
dela esaten. Izan ere, Evansek hanka galtzea eragin zion benetako “istripuaren”
berri ez dio emango familiari.
Lehia, ausardia, koldarkeria, aktore bikainak eta
itxaroten dagoen tren bat. Ondo errealizatutako western bat da, gidoi ona duena eta eraginkorra den istorio bat
kontatzen diguna.
No hay comentarios:
Publicar un comentario