“Spoon full of sugar…”
Walt Disneyk Mary Poppinsen istorioak maite zituen, P.L.
Traversek sortutako pertsonaia zoragarri eta magikoaren istorioak. Alabei
promesa bat egin zien Disney jaunak, eleberriaren eskubide zinematografikoak
lortzeko edozer egingo zuen. Negoziaketa, noski, arazotsua izan zen. Disney
jaunak urteak zeramatzan Travers andrearen atzetik, eleberrien eskubideak lortu
nahian, baina beti ezezko erantzuna jasotzen zuen. Ideia behin eta berriz ukatu
arren, arrazoi ekonomikoak direla medio, Travers andrea Los Angelesera joango
da, behingoz. Bertan, Disney jaunaren sormen taldearen proposamenak entzun eta
errefusatuko ditu nekatu arte. Istorioa benetako gertaera batean inspiratuta
dago.
‘Saving Mr. Banks’ polita iruditu zait; pertsonaia nagusia interesgarria da
oso eta pelikulak nostalgiarekin ondo jokatzen daki. Pamela
Travers andrea emakume nahiko bitxia da: burugogorra, pentsamendu
zurrunekoa eta pixka bat jasangaitza ere bada. Bere izaera hotzak eta serioak
Disney jaunaren hurbiltasunarekin talka egiten du. Waltek eskubideak nola edo
hala lortu behar ditu, eta negoziaketan ez du amore emango. Mary Poppins pelikularen aurre
produkzio lana da pelikularen oinarria: pelikularen storyboardak, jantzi
diseinuak, kasting aukeraketa… keinuz betetako pelikula da. Prozesu zinematografikoak
bete-betean sartzen gara.
Mary Poppinsen istorioa idazlearen iragan triste eta mingarriaren isla da.
Horregatik Disneyk egin nahi duen moldaketa zinematografiko alai eta musikalaren
proposamena Travers andreari ez zaio batere gustatzen. Idazleak bere bizitzaren
parte garrantzitsu bat ikusgai jartzearen beldur da. Disneyrentzat Mickey Mouse
bere familiaren parte baldin bada, Mary Poppins eta Banks familia Travers
andrearen familia izango dira.
Flashbacken
bitartez Mary Poppinsen eta Travers andrearen istorioaren arteko konexioa
egiten da. Idazleak bere bizitzan klabe izan ziren elementu oro erakusten ditu
bere testuan, bere inspirazio iturriak. Hala ere, konexio gisa funtzionatzen
badute ere, flashback gehiegi daude
pelikulan. Batzuetan ez dira beharrezkoak, errepikakorrak dira eta gauza berri gutxi gaineratzen diote istorio nagusiari.
Travers andreak bi “bidai”
egiten dituela esan genezake. Lehenengoa flashbacketan ikusten duguna:
haurtzarotik heldutasunera, gertaera tragiko baten ondorioez behartuta. Bestea
orainaldian ematen dena, alderantzizkoa; hau da, heldutasunetik haurtzarora.
Ilusioa berreskuratuz.
Amaiera aldera
kokatzen den eszena batean zera adierazten dio Disneyk idazleari: narrazio edo
istorioen kontaketaren bidez iragana berreraikitzeko ahalmena dute. Errealitateko
amaiera triste bat, amaiera literario zoriontsu eta itxaropentsu bat izan
daiteke. Biek istorioak kontatzea maite dute, eta pelikulari esker, Travers
andreak behingoz bere burua barkatuko du.
Laburtuz, flashbackaren errekurtsoa gehiegi erabiltzen duten arren 'Saving Mr. Banks' pelikula polita da, hunkigarria eta gazi-goza; 1964ko klasikoek irudiek eta melodiek ukitu nostalgiko (eta mesedegarri) bat gaineratzen diote pelikulari.
Laburtuz, flashbackaren errekurtsoa gehiegi erabiltzen duten arren 'Saving Mr. Banks' pelikula polita da, hunkigarria eta gazi-goza; 1964ko klasikoek irudiek eta melodiek ukitu nostalgiko (eta mesedegarri) bat gaineratzen diote pelikulari.
No hay comentarios:
Publicar un comentario